InvaHelp.Learn Контент

Онлайн курс “Контент-менеджмент”

Версія курсу від 12.04.2021

Для кого цей курс?

Курс призначений для людей які хочуть працювати віддалено і надалі розвиватися в IT. На мій погляд, контент досить простий шлях в IT і пропрацювавши кілька років, ви зможете розібратися куди рухатися далі.
План навчання рекомендую починати будувати з першого дня і строго його дотримуватися. Для цих цілей можна використовувати, наприклад, Microsoft To Do. Курс постійно буде доповнюватись новою інформацією.

Мета курсу: Дати базову інформацію про цей напрямок і посилання на корисні навчальні матеріали.

Якщо у Вас є питання або пропозиції, пишіть нам: learn@invahelp.in.ua.

Що таке контент?

Content прийшло до нас з англійської мови і перекладається воно як «вміст», «сутність», «обсяг» (в залежності від контексту). Ну, а якщо використовувати його стосовно до нашого часу, то контент – це інформація, яка міститься на сайтах, в соціальних мережах або додатках вашого мобільного телефону. Аудіо, відео, зображення і текст – це все і є контент. Контент-менеджер – людина яка цей контент розміщує на певній платформі (сайті або соцмережі). В даний час на ринку вже недостатньо просто розміщувати контент на сайті. В окремих випадках доведеться самостійно вирішувати завдання по створенню контенту. Наприклад, обрізати фото, під певні вимоги. Те, що бізнесу буде не вигідно делегувати дизайнеру, тому що задача занадто проста. А час хорошого дизайнера краще зайняти більш складним завданням. І так, практично весь Український ринок завдань по контенту складається із завдань так чи інакше пов’язаних з іншими фахівцями.

Даний матеріал дає лише базові підказки. Шукати інформацію, вчити і вирішувати поставлені роботодавцем завдання будете ви. Тому, звикайте до цього відразу з етапу навчання. Після проходження матеріалів по посиланнях, намагайтеся виписати те, що ви не зрозуміли і знайти відповіді на ці питання самостійно.

Основні навички

1. Google Docs

Базові навички починаються з самого простого. Пакету офісних програм. Краще під ці завдання використовувати Google Docs. набагато зручніше і можна навіть спільно використовувати документи з іншими користувачами.

Для чого використовується: Написання статей, інструкцій для користувачів сайтів або додатків, написання різної проектної документації.

Що вивчати:
Google Docs
Google Sheets

2. Adobe Photoshop

Adobe Photoshop – це найпотужніший на сьогоднішній день графічний редактор. Можливості цієї програми охоплюють весь спектр різних операцій, пов’язаний з графікою, а саме: обробка фотографій, створення власних малюнків, створення постерів, колажів, обкладинок для різної продукції, створення листівок і багато іншого.

Для чого використовується: У моїй практиці найчастіший сценарій створення зображення під певний розмір на основі оригіналу. Створюється шар з певним розміром. Накладається оригінал і зі збереженням пропорцій підганяється під інший формат, зайве обрізається. Іноді доводилося витягувати з макета окремі файли. Уміння працювати з кадруванням, виділенням, прибрати фон, внести мінімальні правки. Сильно заглиблюватися в тему – за бажанням. Якісь зовсім дизайнерські завдання контенщіку ставлять рідкісні дивні клієнти. Головне, щоб ви розуміли де це зображення ви будете використовувати, щоб воно підходило за розміром (наприклад, можна глянути як в інших матеріалах проекту зроблено). Збільшувати під потрібний розмір менше зображення – дуже погана ідея. Краще підберіть інше, більш відповідне за розміром, зображення.

Що вивчати:
Adobe Photoshop

Корисне:
https://unsplash.com/ – фотостік з хорошими безкоштовними зображеннями.
http://editor.0lik.ru/en/ – Фотошоп онлайн. (рятувало, якщо творіння Adobe ламалося в самий невідповідний момент)
https://www.flaticon.com/ – безкоштовні іконки
https://imagecompressor.com/ru/ – зменшення розміру зображень (докладніше в розділі про оптимізацію сайту)

3. HTML

HTML (від англ. HyperText Markup Language – «мова гіпертекстової розмітки») – стандартизований мову розмітки документів у Всесвітній павутині. Більшість веб-сторінок містять опис розмітки на мові HTML (або XHTML). Мова HTML інтерпретується браузерами; отриманий в результаті інтерпретації форматований текст відображається на екрані монітора комп’ютера або мобільного пристрою.

Для чого використовується: Всі матеріали на сайті будуються саме на основі HTML. Так, уже скрізь є візуальні редактори, але найчастіше в код варто заглядати, хоча б, для підтримки порядку на сторінці. Приклад: при копіюванні текстів з документа Word або Excel, можна скопіювати також стилі з документа. У вихідному коді буде творитися безлад, а відображення на сайті не буде відповідати стилістики. Тому знати його обов’язково. Іноді доведеться щось правити або очищати від різного сміття в коді. Самовчитель цілком може бути відкритий однією з додаткових вкладок, щоб туди підглядати в певних випадках.

Що вивчати:
HTML

ПЗ:
https://code.visualstudio.com/ -редактор коду. Рекомендую відразу ж встановити і розібратися. Буде набагато зручніше працювати з вихідним кодом або XML прайсами. Підтримує багато мов програмування.

4. Основи XML

XML (/ ˌeks em el / англ. EXtensible Markup Language) – розширювана мова розмітки. Рекомендований Консорціумом Всесвітньої павутини (W3C). Специфікація XML описує XML-документи і частково описує поведінку XML-процесорів (програм, які читають XML-документи і забезпечують доступ до їх вмісту).

Для чого використовується: Основне використання – прайс листи для майданчиків на кшталт Rozetka. Як правило, там вже є приклад готового прайса з яким вам потрібно буде працювати. Раджу дуже уважно читати документацію майданчика, щоб при розміщенні не було проблем.

Що вивчати:
XML

5. Робота з CMS

Content Management System (система керування вмістом) – інформаційна система або комп’ютерна програма для забезпечення і організації спільного процесу створення, редагування і управління контентом. В даний час їх існує величезна безліч. Є як орієнтовані під певні види сайтів (інтернет-магазини), так і під різні види сайтів. Найпопулярніші на ринку – WordPress і OpenCart. У цей список ще можна було б додати Joomla, але я активно попрацювавши з цією системою близько року, не готовий радити новачкові розбиратися в цій системі. Там все досить погано з коробки і в процесі розробки все ставати ще гірше, з точки зору роботи з контентом.

5.1 WordPress

WordPress – система керування вмістом сайту з відкритим вихідним кодом; написана на PHP; сервер бази даних – MySQL; випущена під ліцензією GNU GPL версії 2. Сфера застосування – від блогів до досить складних новинних ресурсів. Вбудована система «тем» і «плагінів» разом з вдалою архітектурою дозволяє конструювати проекти широкої функціональної складності.

На мій погляд це одна з кращих CMS під більшість завдань. Потрібно створити мережу з кількох сайтів (Мультисайт) – легко. Потрібно налаштувати все максимально під себе – у вас величезна база плагінів з коробки вбудована в систему. Потрібно вирішити специфічну задачу – на ринку багато програмістів, які вміють працювати з цією системою.

Що потрібно знати: Вивчіть роботу зі статтями, блогом, категоріями. Як додавати посилання, зображення, відео, як форматувати текст. Роботу СЕО в даному движку. Де прописуються заголовки (Title), опису сторінки (Descrtption). Можливо, робота з плагінами: які є, для чого.

Що вивчати:
WordPress

5.2 OpenCart

OpenCart – платформа електронної комерції, орієнтована на створення інтернет-магазинів. Є вільним програмним забезпеченням, поширюваним за ліцензією GNU General Public License v3. Системою «OpenCart» підтримуються доповнення.

Що потрібно знати: Вивчіть роботу з товарами, атрибутами, фільтрами, категоріями, виробниками, зображеннями .. і головне, в загальному вивчіть де що приблизно розташоване. Досить заплутана, в порівнянні з WP, система.

Що вивчати:
OpenCart

6. Базова оптимізація сайту

Оптимізація потрібна для підвищення швидкості роботи сайту. Якщо клієнт буде довго чекати, то він просто піде до конкурентів. З цього потрібно проводити оптимізацію всіх сторінок сайту. Завдання контент-менеджера, стежити за оптимізацією зображень на сайті.

Інструменти для оптимізації зображень:
Для WordPress це може бути плагін – EWWW Image Optimizer. Зазвичай працює без втручання користувача.
За допомогою програм на зразок FastStone Image Viewer можна масово задати певний розмір зображень. Адже вантажити 20-30 фото по 4к пікселів з меншої сторони в галерею явно погана затія.
За допомогою FileOptimizer можна масово стиснути зображення і деякі типи файлів.
https://imagecompressor.com/ru/ – сервіс зі стиснення зображень.

7. Популярні інтернет майданчики

Йдеться про Hotline, Rozetka та інших подібних майданчиках. Адже ваш клієнт напевно хоче продавати більше. Відповідно вам доведеться робити прайс-листи для цих майданчиків. У Hotline підтримуються звичайні Excel таблиці (або XML, які в такому вигляді відкриваються). А вже у Rozetka свої прайс-листи XML з суворою прив’язкою до id товару. У будь-якому випадку, на кожній подібній майданчику є інструкції по роботі, приклади та технічна підтримка яка відповість на ці запитання. Потрібно просто розуміти, що ця робота затребувана і вкрай нудна.
Документація Hotline: https://hotline.ua/about/pricelists_specs/
Документація Rozetka: https://pricecreator.rozetka.com.ua/help/pcr/ua/1-pokrokova-nstrukc-ya-vivedennya-tovar-v-na-marketplace-rozetka

Додаткові навички

Далі мова піде про різні додаткових навичках які допоможуть вам підняти ймовірність працевлаштування на хорошу роботу. І навіть розвиватися у іншому напрямку IT.

8. CSS

CSS (/ siːɛsɛs / англ. Cascading Style Sheets – каскадні таблиці стилів) – формальна мова опису зовнішнього вигляду документа, написаного з використанням мови розмітки HTML.

Якщо ви вирішили розвиватися в бік верстки, вам необхідно буде знати CSS і JavaScript (про який мова в даному матеріалі не йде, але ви можете знайти багато матеріалів у категорії JavaScript).

Що вивчати:
CSS

9. Майданчики для створення сайтів

Білдери сайтів. Мають безкоштовний і платний функціонал. Призначені для швидкого створення простих сайтів. Не мають свого хостингу до якого можна отримати доступ. Весь процес роботи відбувається на майданчику білдера.

Prom.ua документаціяhttps://support.prom.ua/hc/uk
Wix документаціяhttps://support.wix.com/ru/
Tilda документаціяhttps://help-ru.tilda.cc/

10. Основи ручного тестування сайтів (Manual QA)

Початковий шлях в професію QA. Контент-менеджер перевіряє за собою свою виконану роботу, завжди. І якщо ми говоримо про новий сайт, то контент-менеджер буде тим самим першим користувачем який, при бажанні, зможе побачити якісь недоліки на сайті. Різні помилки, проблеми та інше. У невеликих веб-студіях можливо делегування завдань з тестування на контент-менеджера.

Що потрібно знати: Навчитися визначати область тестування, робити тест-кейс який зможе розібрати програміст без вашого втручання, таблиця з “багами”.

Що вивчати:
Manual QA

11. Основи роботи з хостингом і FTP

Іноді може знадобитися працювати з файлової системою сайту. Для цього варто розібратися як працювати з хостингом. Я думаю, що ви не помилитеся, якщо за інструкцію візьмете FAQ хостинг “Україна”. https://www.ukraine.com.ua/faq/
Де б я не працював, на цьому хостингу розміщуються якісь проекти (якщо не всі).

ПЗ: Для підключення до FTP рекомендую використовувати FileZilla.

Що потрібно знати: Термінологія. Як підключитися до FTP. Робота з резервними копіями.

12. Додаткові напрямки при роботі з контентом

12.1 SMM

Маркетинг в соціальних мережах (англ. Social Media Marketing, SMM) – це повноцінний маркетинг, а не тільки просування через різні соціальні платформи. Social Management є частиною маркетингової і комунікаційної стратегії. Це комплекс заходів щодо використання соціальних медіа в якості каналів для просування компаній або бренду і рішення інших бізнес-завдань. Marketing в абревіатурі недостатньо точне слово, так як під ним мається на увазі просування, яке входить в комплекс маркетингу. Тобто, більш точну назву – просування в соціальних мережах від англ. Social media promotion (SMP). По-простому – це комунікація з майбутнім споживачем через соціальні мережі.

Тут приблизно та ж ситуація, як і з SEO. Тільки у кожної соцмережі своя специфіка і вимоги. При чітко поставленому завданню контент-менеджер може займатися наповненням текстами і зображеннями сторінки в соцмережі. Але, також, під керівництвом фахівця.

12.2 SEO

Пошукова оптимізація (англ. Search engine optimization, SEO) – комплекс заходів щодо внутрішньої і зовнішньої оптимізації для підняття позицій сайту в результатах видачі пошукових систем по певних запитах користувачів, з метою збільшення мережевого трафіку (для інформаційних ресурсів) і потенційних клієнтів (для комерційних ресурсів ) і подальшої монетизації (отримання доходу) цього трафіку. SEO може бути орієнтоване на різні види пошуку, включаючи пошук зображень, відеороликів, пошук новин і специфічні галузеві пошукові системи.

Контент-менеджер може надавати підтримку SEO фахівця в деяких завданнях, але з повним контролем і чітко поставленим завданням. Як доповнення до обов’язків контент-менеджера, без практичного досвіду, сенсу не має. Це окрема посада зі своєю специфікою.

12.3 Копирайтинг

Копірайтинг (англ. Copywriting, де copy – текстовий матеріал, write – писати) – написання тексту з метою реклами або інших форм маркетингу. Це тексти, які стимулюють зростання продажів або популяризують товар, компанію, послугу, людину або ідею.

Часто просто писати тексти мало, потрібно вміти написати продає SEO текст під поставлену задачу.
Якщо копірайтер вміє працювати з системами для створення прототипів сайтів, на кшталт https://moqups.com/, це взагалі дуже круто. Як доповнення до контент-менеджменту, непоганий навик. І як самостійна діяльність, теж. Головне вміти писати круті тексти.

12.4 Видеомонтаж

Вміти монтувати відео буде великим плюсом якщо ви йдете працювати компанію яка працює з інтернет-магазинами або інтернет-магазин. Через YouTube можна показати свою експертизу і товар. Так що подібний навик буде не зайвим.

ПЗ: Sony Vegas або DaVinci Resolve

12.5 Англійська мова

Це навіть не навичка, а необхідність. Якщо, звичайно ж, ви хочете заробляти більше. Я рекомендую займатися з учителем, але якщо немає можливості, нижче посилання на хороші канали.

Що вивчати:
Англійська мова

13. Влаштування на роботу

Резюме айтішника. Чому тебе не кличуть на співбесіду? (ru)
Як знайти першу роботу в IT? Чек-лист для джуна (ru)
IT співбесіду. Як зрозуміти, що компанія Вам не підходить? (ru)
Англійська для співбесіди в IT-компанію. Як готуватися і що відповідати? (ru)
Вебінар “Працевлаштування. Дистанційна робота”. Спеціально для BeQAToday (ru)

14. Робочий процес

Як успішно пройти випробувальний термін і не вилетіти з першої роботи? (ru)
Синдром самозванця: що це, і як боротися? (ru)
Трекінг часу програміста: Чому ви робите це неправильно? (ru)
Прокрастинація, перевтома, вигоряння. Як впоратися з собою і отримувати від роботи задоволення? (ru)
Що таке Soft Skills і НАВІЩО це програмісту? (ru)
Що таке Deadline (ru)
5 причин звільнення програміста (ru)